Saturday, December 6, 2008

” Semua nya Tidak Guna.. SHIT.. ”

05 Oktober 2008


Shit betul, ada adik pun tidak boleh pakai jugak. SHIT....!!!!!!!! Saya kalau dah dicabar teda istilah orang terdekat, semua tu boleh berubah sekelip mata jak. Nasib jak lah darah daging sendiri, kalau tak dah lama kena oleh sya tu. Ni lah yang saya paling benci bila balik Sabah ni. Sekarng ni tau2 lah dalam keluarga saya nie, saya jak yang mempunyai minat belajr yang lain semuanya asik keja jak. Sekarang persoalannya adik tiri saya tu belagak sangat ingat dia keja sekarng dah gagah lah tu, nasib baik saya ni palajar lagi kalau tak gaji dia tu 10 kali ganda saya dapat. Bila2 masa jak saya jatuhkan dia walaupun adik saya. Memang tak guna. Paling syaa benci lah kena ungkit2 nie. Perkara utama dan musuh utama dalam diri saya nie. Lebih baik saya tinggal jauh dari semua nie tidak jugak saya pening dan sakit ati. Bila saya ada masalah hanya satu wajah jer yang saya akan bayangkan iaitu wajah KAWAN BAIK SAYA HELMI. Entahlah demi Tuhan bila ingatkan wajah Helmi saya menjadi kuat. Apa pun yang akan terjadi saya akan teruskan niat saya nie.

U all tau tak bila kita nie berpelajaran tinggi, semakin tinggi juga harapan kaluarga terhadap kita dan semakin tinggi lah juga tekanan kita sendiri bila ingatkan semua nie. Bukanlah sebagai beban, tapi kalau semua ditanggung dan sentiasa difikirkan oleh kita untuk mengubah diri sendiri serta keluarga. Kita hanya mampu merancang semuanya dan berusaha serta doa, dan satu hari nanti tentu saya akan berjaya. Kerna sebelum nie saya tidak pernah terfikir pun saya akan sampai ketahap ni, tidak pernh terfikir pun akan mendapat apa yang saya ada sekarang ni dan tidak terlintas pun difikiran saya yang saya akan mengambil Kos Arkitek ni. Erm jovial, sabar ok...jangan fikirkan semua ni. Kalau fikir akan sakit ati jugak. Tenangkan fikiran lagi baik.

Memang saya sekarang ni asik fikirkan perkara yang sama jer. Tidak kira siang atau malam, tidak kira pergi mana je memang sentiasa terfikirkan ”Bilalah syaa boleh ubah nasib keluarga nie ” itulah yang sentiasa bermain difikiran saya. Begitu besar hasrat saya untuk mengubah semua nasib keluarga saya ni. Tapi BILA ??????

Bila semua abang kandung saya yang sentiasa berharap dengan sya, secara automatik sya menjadi tekanan. Sekarang ni saya bukan lagi seperti kehidupan di KL yang mempunyai kerja yang saya minati dengan bayaran yang lumayan. Memang airmata akan mengalir juga meskipun kita mempunyai mempunyai ego untuk manangis. Semua itu terjadi bila kita dah berusaha dalam diri kita tapi tetap gagal. Diibaratkan bila kita ingin memanjat tiang yang tinggi untuk mencapai puncaknya, tetapi disebabkan tangan kita yang licin maka gagal jugak kita akhirnya walaupun kita dah berusaha untuk mencapainya. Suratan Atau Kebetulan..!!!!

No comments:

My Exclusive Diari