Saturday, December 6, 2008

” MASA YANG BERHARGA DAN BERNILAI ”

09 oktober 2008

Setiap kali saya melihat mama memegang sesuatu benda kepunyaan orang, saya tahu dalam niat mama inginkan semua tu. Tapi disebabkan masalah kewangan semua tu hanya angan2. semua ni akan menyakitkan hati saya kerana saya tidak ingin melihat mama mengharapkan sesuatu tetapi tidak dapat. Melalui inilah juga, setiap kali saya melihat semau tu, semakin tinggi usaha saya dan semangat saya untuk belajar sampai ke menara gading. Kerana saya yakin sekiranya saya berpelajaran tinggi, tidak mustahil semua itu saya dapat berikan pada mama dan lebih dari semua itu saya mampu berikan.

Masa yang berharga bersama kawan yang saya rindukan Helmi. Walaupun hanya 2 jam sempat jumpa sebelum dia berlepas ke UK. Ini lah masa yang sangat bermakna dan beharga buat saya. Semua ni tidak akan saya lupakan. Sekarang ni dah masuk 20 hari Helmi berada di UK, rindu dan perasaan kehilangan itu semakin tinggi dan sukar untuk hilang dari ingatan. Saya dah cuba hilangkan semua nie dengan melakukan perkara2 lain, keluar rumah g enjoy dengan member2. tapi walapun saya dah lakukan semua tu, disebalik keceriaan saya, senyuman saya, masih terselit lagi ingatan dan penderitaan saya apabila masih teringat wajah kawan yang sangat berharga bagi saya. KENAPA dan MENGAPA semua nie tidak hilang dari ingatan saya. Bukan keinginan saya mahu ilangkan terus Helmi dari ingatan, tapi adakah saya terus menerus seksa merindukan kawan saya sampai sakit.

Selama nie saya susah sangat dapat sakit, tapi semenjak dia g UK 20sept, start dari tu lah saya senang dapat sakit!!!!!!! Sampai lah tarikh hari nie lagi saya still dapat sakit.

Semalam saya rasa merana sangat bila sakit saya menjadi2. sampaikan saya tak larat untuk berdiri dan terus landing d sofa. What can i do ????

Difikiran saya sekarang adakah saya ni berdosa??? Atas beberapa perkara??? Meninggalkan sembahyang, tidak pergi church..?? malas tanpa alasan !!!! saya tidak mengharapkan semua nie, bagaimana saya harus m’sucikan diri saya sekarang yang penuh dengan beban dan tekanan serta dosa.

GOD please forgive me... Please..!!

Sangat sakit bagi saya menghadapi semua nie!!

No comments:

My Exclusive Diari