Saturday, December 6, 2008

20 oktober 2008

” SAKITTT SANGAT ”

Kenapa saya diberi ujian semua ni. Kenaap sampai sekarang syaa masih lagi sakit. Dah sebulan semenjak 20 septrmber saya rasa lemah dalam diri saya.

24 oktober 2008

” MY BAD DAY ”

Hari ni hari paling menyakitkan buat diri saya. Orang yang saya syanag selam nie tinggalkan saya. Entah apa slaah saya sampaikan dia buat saya macam nie.. selama nie saya bagi dia semua ksih syaang saya sama dia tapi ini lah balasan dari dia tuk syaa. Tapi apa pun sa ndak kisah semua tu. Mungkin walaupun saya berikan kasih sayang saya dengan Herlyne tapi disebabkan kami ni berjauhan, hubungan jauh yang kami jalinkan semua nie jadi penghalang perhubungan kami selama nie. Sebenarnya kalau dia buat keputusan macam tu saya akn terima dengan baik. Lepaskan dia dengan baik. Tetapi disebabkan kenangan tu sentiasa ada dalam diri kami, itu lah yang menjadi penghalang tuk semua nei. Tapi biarlah walaupun sakit hati saya mampu tanggung semua ne. Tapi sepanjang kami bersama, saya banyak berubah dari segi pendirian saya dan semau yang saya lakukan selama nie. Mungkin ini lah yang ditentukan tuk saya. Saya terima semua nie sebab saya tahu Tuhan akan beri saya pasangan syaa yang lebih baik, lebih sesuai dan lebih menghargai. Entahlah kenapa sekarang ni saya putus dengan Herlyne tapi tidak sangat menyakitkan. Mungkin jugak lah semua ni atas permintaan masing2. hehe.

Sekarang ni saya lebih selesa dengan diri saya. Solo tanpa girlfriend tidak lah membebankan saya.

Misi saya sekarang ialah mau majukan diri saya, iman juga saya serahan pada Tuhan sepenuhnya sebab Dialah yang terbaik buat sya. Selain tu saya mahu plan tuk diri saya sendiri apa kah yang saya harus buat untuk mambantu keluarga. Dan disamping tu jugak, sambil2 tu saya mahu jugak lah mengenali seseorang yang boleh manjadi teman untuk saya. Tidak lah boring diri nie. Kalau boleh saya mahu cari seorang gadis kampong.. hahhaa. Ranau kah atau di sekitar KK nie. Apa yang penting dia seorang Kristen dan sabahan girl. Pompuan sabah lagi cantik2..hehe

Sekarang saya harus tahu apa keinginan saya sekarang nie. Apa yang pasti adalah...:

- saya mahu cari seorang kawan baik...

- mahu cari seorang perempuan yang terbaik tuk saya. Ingin mengenali untuk dijadikan sebagai Angel dalam kehidupan saya...

- Mahu teruskan pelayanan saya dalam gereja dan terus bertumbuh dalam iman saya tuk Tuhan...

- Mencari masa yang sesuai tuk saya masuk semula dalam modeling, sebelum saya pegi belajar syaa mahu kerja tuk mama...

- Sekarang dalam diri saya, saya akan mulakan balik semua kebiasaan saya selama ne. Syaa mahu ingat semula semua yang kami belajar dalam kelas grooming sewaktu di agensi modeling KL. Sewaktu berjalan atau duduk mestilah dalam keadaan yang segak. Pemilihan pakaian jugak penting dan ketrampilan sesuai dengan METROSEKSUAL, kebersihan muka dan diri harus dititikberatkan, cara makan bila di luar sesuai dengan keadaan, jangan mleayan orang yang tidak pandai menghargai kita....

No comments:

My Exclusive Diari