Saturday, December 6, 2008

“ DILEMA “

16 oktober 2008

Sampai sekarang ne masih lagi teringatkan tawraan saya yang saya telah lepaskan. Kadang kala saya rasa diri saya ni bodoh. Kenapa semua tu depan mata tapi ditolak, sebab sekarang ni bukan senang mau dapat semua tu. Sekarang penyesalan tu masih lagi besar untuk diri saya.
Kalau saya apply semula pun belum tentu diterima lagi sebab tawaran yang pertama telah ditolak. Geram kalau ingat balik. Satu lagi bila saya balik ke Sabah ni, bila saya nampak semua keluarga saya telah bekerja dan senang2 guna duit sendiri untuk membeli apa saja tapi saya ni masih lagi belajar. Sometimes terasa juga jeles. Tapi biarlah walaupun ada juga saudara saya yang suruh saya keja dan tak payah belajar lagi, tapi saya tetap dengan pendirian saya iaitu menghabiskan pengajian saya dahulu baru lah keja lepas tu. Memang lah best dapat duit setiap bulan kalau keja, tapi zaman sekarang nie penuh cabaran. Syaa bertekad untuk menghabiskan pengajian saya untuk mendapatkan segulung ijazah. Kalau saya dapat ijazah pun dah OK. Nanti baru lah amik master kalau saya dah ready. Susah amik master dalam kos rkitek nie. Saya tidak perlu ikut langkah orang lain. Kalau sebelum ni saya mau awal2 g UK tu sebb sekarang ni kawan sya nie belajar sana, tapi biar lah kalau sekarang ni turn dia belajar sana. Mungkin pas nie saya kena g sorang2 jer lah. Disamping keinginan saya semua dan disamping urusan saya dalam halt u. memang datang lagi perasaan mau keja. Sebab kalau saya teruskan niat saya untuk dikenali bila2 masa jak saya dapat kalau saya teruskan keja saya di Stream Production. Best jugak lah klau saya tak dapat g oversea pun saya boleh amik keja saya tu dalam entertainment di Malaysia. Huh.. banyak yang saya mau jadi taw!!!! Terfikir jugak bila kawan saya suruh saya jadi pramugara. Jerry cakap kalau saya hantar semua gambar2 saya dari studio then interview gerenti saya dapat dan itu jugak yang saya rasakan. Mana satu ni saya mahu antara arkitek, belajar di Oversea, pramugara, atau masuk dalam entertainment dan jadi photography. Kalau bileh semua syaa mahu.tapi tak pa semua ni saya dah pernah try, so bila2 masa jak saya dapat kalau saya mahu.
Hehehhehehe
Ok chaw!!!!!!

No comments:

My Exclusive Diari