Saturday, December 6, 2008

02 september 2008

“ HARI RAYA KEDUA WITH ALL MY X CLASSMATE 04/05 “

Hari nie hari raya ke-2 dah. Best sangat bila syaa dapat berkumpul semula dengan bekas kawan sekelas saya di sekolah menengah dulu. Kecoh siot. Tapi yang saya tak suka tu bila diorang nampak saya jer, kecoh sangat cakap saya nie macam2. Sampai keluarga kawan saya pija pun satu family dia tau. Sampaikan tetamu yang ada dirumah diorang tu pun tau.. siot..!!! kebetulan cikgu yang mengajar kami matematik di 5B dulu pun datang, then tanya saya soalan yang sama juga. ”saya dengar kau sudah jadi model di KL” inilah ayat yang sentiasa keluar dari mulut diorang.

Tapi yang lucu sangat, bila saya bercakap, ada jer yang diorang ketawakan saya. Entah lah kenapa, tapi diorang cakap, bahasa saya ne bukan bahasa sabah lagi. Semua guna bahasa semenanjung. Tapi saya tidak pun cakap semenanjung dengan diorang. Mungkin dah terbiasa dengan intonasi orang sana, that why lah macam slang semenanjung. Tapi takpe lah..hehee

Tadi g umah pija, bekas girlfriend saya dulu ni. Memeng keluarga dia dah kenal saya dari dulu lagi time kami masih sama2.hahaha.. tapi walaupun dah break, kami masih berkawan. Masing2 dah sporting, ada orang tersayang dah. Waktu kat umah pija pun,masih lagi diorang anggap saya macam dulu. Then bila dah berkumpul saya ja yang asik kena ejekn diorang pasal modeling saya. Pasal cerita2 bekas2 GF saya dulu. X GF saya Syurapun dah ada peganti sekarang. Dengar2 bf dia lagi mantap. Haha.. sengaja jer diorang tu cakap depan syaa supaya saya malu..huhu

Bukan senang kami mahu berkumpaul sama2.. setahun sekali juga nie. Saya dah rancang semua reunion class kami, sekarang tinggal tetapkan tarikh ja. Saya akan pastikan semua nie akan berjalan lancar. Yesss I will….!!!! Mungkin saya akan buat cad jemputan reunion jugak untuk edaran pangajar dan pelajar.lokasi kemungkinan di papar resort or kundasang. Not sure yet..

Tapi tau tak u all.. time saya dalam kegembiraan pun saya masih fikirkan kawan saya Helmi d UK. kesian dia situ kan. Dan saya tetap sayang kawan saya sorang nie. Kawan baik saya sampai bila..dialah orangnya Helmi. ** Remember k mie..igat janji kita nie, tunggu aku sana. Pasti aku g sana nanti temankan kau, belajar sama2, berjaya sama2 sampai berjaya **

Tadi pun time g umah pija, kebetulan disana saya jumpa adik angkat saya agidt. Erm makin matang pulak dia. Baguslah macam tu. Biar dia matang terus untuk diri dia. Kalau dulu saya yang selalu disiplinkan dia di asrama terutama untuk solat dia dan pelajaran dia. Sekarang dia dah boleh handle semua tu sendiri. Good Luck agid.









No comments:

My Exclusive Diari