Saturday, December 6, 2008

” Bebas dari segalanya ”

15 november 08

Haluuu.. sekarang ni saya rasakan yang diri saya ni semakin tenang tanpa apa2 masalah. I mean bukan langsung teda masalah tapi sudah berkurang. Mungkin disebabkan saya telah menyibuk kan diri saya dalam semua perkara.

Setiap kali saya teringat semula semua maslaah saya, saya langsung tidak dpaat lakukan apa2. So, saya hanya mampu berdoa dan menyibukkan diri. Erm best gak lah sebb sekarang saya ni dah rasakan perubahan dalam diri saya kepada manusia biasa. Manusia tanpa2 apa2 yang perlu dibangakan. Labih2 lagi sekarang ni saya dah bekerja sebagai design di arkitek firm.so banyak keja dan bertambah jugak lah kawan2 saya.

Gempak dan semuanya peramah. Lagi satu sekarang ni saya dengan member church sibuk sediakan semua aktiviti2 yang akan dilakukan untuk camp fire nanti. Bila buat keja dengan diorang saya rasakan satu sukacita yang menyertai kami semua dengan gelak ketawa. Best rasanya. Sebab penat macam mana pun saya still happy jugak. 22 ni kazen lagi tunang dan malam tu jugak ada family gathering for KAM FAMILY. Then dalam minggu depan jugak start dah kami latihan tuk caroling di Gaya street 18 dec ni selama 3 hari. Yeah…dapat lagi lah kami berkumpul semua. Sabtu depan pulak kami banyak aktiviti dan minggu depan jugak isnin-jumaat kami akna hias gereja tuk perkhawinan sorang jemaat dari gereja kami pada hari sabtu. Dan sabtu jugak turn saya tuk menyanyi dan memimpin pujian dalam gereja khusus tuk kebaktian ahad. Urm Tuhan telah memberi saya kekuatan untuk melupakan semua orang yang telah mneyakiti hati saya. Dan biarlah sekarang ni walaupun dorang semua lupakan saya dan sakitkan saya. Saya masih jugak boleh hidu sendiri tanpa hubungan kawan dengan dioarng.

Sebab sekarang ni saya still ada kawan jugka bha... so no worry lah kan. Christmas yang tidak lama lagi nie kamai kana berkumpul semula. Semua muda mudi yang masih belum pulang dari semenanjung dan lain2 tempat akan belik semuala ke KK tuk sama2 menyambut natal. Syukur tidak terhingga sebab Tuhan begitu baik pada kami semua dan saya. Saat saya mempunyai masalah2 dan beban yang syaa tidak dapat pikul dengan tenaga saya sendiri, saat tu jugak lah Tuhan beri saya pegharapan baru.

Walaupun syaa kusut dan merana untuk semua nie, Tuhan lah jalan untuk segalanya. Apa yang perlu kita lakukan ialah BERDOA dan PERCAYA bahawa Tuhan Yesusu sentiasa mendengar setiap doa2 dan seruan anak2 dia. Thanks GOD...

No comments:

My Exclusive Diari