Saturday, December 6, 2008

17 oktober 2008
Kesedihan dalam kerinduan…kesempitan dalam kehidupan…terpaksa dan bersalah
Entahlah kenapa hari ni saya sedih sangat. Sekarang ni walaupun tujuan saya balik sabah nie untuk beberapa perkara, tapi saya mahu balik semenanjung semula unruk bekerja. Bukan di sabah ni tiada keja tapi tidak banyak seperti di KL. Kalau saya masuk dalam arkitek pun susah saya mahu cari. Saya dah cari banyak tempat tapi tak dapat. Saat saya dalam tekanan untuk pekerjaan ni, saya buat keputusan mau balik KL 28 december nie. Biarah kehidupan saya d KL sorang2 yang penting saya di sana untuk bekerja sementara belajar semula. Sebenarnya diorang tidak tahu apa yang saya mahu. Sebenarnya saya keja pun untuk tolong diorang. Mmg dalam waktu yang terdesak saya menyusahkan diorang dalam soal wang jika saya memerlukan sewaktu d semenanjung. Tapi saya tidak pernah lupakan semua yang saya minta tu. Mmg saya mengaku,bayaran d kk mmg rendah sangat. Menyampah sangat kalau saya amsuk modeling sini atau pun menyanyi sini apa lagi mahu masuk arkitek firm. Siot tul....mmg dah saya jangkakan saya balik d KK ni tiada apa2 pun. Arghhh!!!!!!!!! Tak guna tul. Mau tak mo syaa kena balik KL jugak. Lebih baik tiggal jauh dari family, tidak juga saya menyusahkan diorng dan tidak jugak saya mnegharap dnegan diorang jak. Saya tidak suka benciiiiiiiiiiiiii sangat. Saya tekanan sekarang nie,,tidak tau mau buat apa jak. Dah pun goyang kaki jak di umah. Sekarang pun disebabkan saya tidak keja lagi diri pun tidak terurus.... macam orang gila jak saya nampak diri saya sini. Ahhhhh syaa tidak kisah apa yang akan terjadi lagi pas ni syaa mau juga balik KL. Biar saya susah sana saya tidak akan bagi tau sesiapa pun. Saya sini mmg best dekat dengan kuarga tapi tu ar mmg tekanan saya lagi dasyat... kalau lama2 macam ni boleh jadi gila owh!!!!!!... shittt tidak sanggup saya begini nie. Dah pun tak dapat pegang duit sendiri kalau nak apa2 pun susah....
Entah lah sekarang ni macam takde makna lagi diri saya ni. Terasa juga mahu jak bunuh diri ni tuk selesaikan semua nie. Sampai tahap yang kritikal baik saya akhiri hidup saya dengan awal. Tak jugak lah gelap jak diri saya nie. Bila saya nampak beban keluarga sedangkan saya mahu tanggung semua, makin sakit pula saya rasa... saya tidak terdaya lagi untuk semua ni. Tidak.. plizzzzz!!!!!! Saya give up. Sekarang hanya tangisan jak mampu saya keluarkan. Walaupun saya tidak tunjukkan secara terang2, tapi saya percaya Tuhan tau apa yang saya tangung dan rasa sekarang nie!!!!! Sya mahu mati jak sekarang ni. Saya tidak sanggup menanggung segala tekanan yang melebihi kekuatan saya tuk saya lawan di sunia nie. Sekarang itu yang saya rasakan. Saya ni sorang yang waras dan berwawasan, tapi disebabkan masalah dn tekanan nie yang terlalu besar bagi saya, itulah jalan singkat bagi saya. Bayangkan semenjak form 1 sampai sekarang saya tanggung beban nie. Saya yang rasa dan saya ja yang tahu apa yang saya tanggung sekarang nie. Saya mahu ubah nasib keluarga saya sampaikan saya tekanan macam nie, Ampuni saya Tuhan, saya sedar diri saya ni begitu jijik, tak mungkin dimaafkan apa yang saya lakukan selama nie.

Satu perkara lagi saya tidak harus menipu diri saya sendiri, kalau saya tidak cintakan seseorang tu buat apa saya paksa diri saya. Entahlah saya masih binggung adakah ini yang dikatakan cinta. Kadang2 saya sayang kan orang tu, kadang2 saya tidak menghiraukan. Mmg saya sayang kan Herlyne tapi disebabkan beberapa perkara yang tak dapat saya jumpa dalam diri dia.. susah bagi saya memahami dia. Dia pun kadang2 anggap saya ni tak ikhlas padahal sebalikya saya dah serahkan cinta saya semua tuk dia. Urm pening kepala saya. Dimana2 pun saya dah bagi tau yang saya tak suka jika satu perkara tu diulang2. paling saya tak suka. Ni kan pulak setiap kali call, selalu saya ditanya soalan yang berulang2 sama ada saya serius atau tidak… kalau lah saya ni tak ikhlas buat apa saya buang krdt saya call setiap malam. Susah jugak mau cari pasangan sekarang ni.
Sekarag kesudahan nya saya tak tau apa kejadian kami ne. Saya diam jak sebb saya ni bukan llki yang suka merayu2 untuk menagih kasih. Bagi sya semua tu jodoh. Kalau ada jodoh macam mana pun ada krisis perasaan tu semakin dekat. Tapi ni!!! Apa yg saya daapat??? Nothing..!!!! sekarang walaupun gelaran boyfren and girlfriend tu ada, tapi bagi saya semua tu angan2 jak..cakap kosong. Langsung tiada ciri2 pasangan pun.sekarang ni saya tidak perlu mengharap dengan seorang perempuan. Kalau sepa yng baca diari ni saya tak kisah cakap saya ni apa. Tpi itulah kenyataan sekarang ni, perempuan zaman sekarang ni kalau dah jumpa llki yang baik di depan mata tapi tak menghargai. Tapi kalau dah dapat seorang teman lelaki yang pelik..nak salahkan lelaki. Sebab tulah sekarang tidak perlu dihairankan lagi kalau setiap llki suka berganti pasangan. Sebab llki sekarang ne memerlukan seorang perempuan yang boleh dijadikan teman dalam segala hal. Bukan lah playboy maksud saya yang pasang beberpa org dalam satu masa. Itu kenyataan nya. Macam mana pun baik llki tu, mesti jugak terjadi semua ne. Lelaki sekarang ni bukan macam lelaki dahulu kala yang senang dipermainkan. So saya tidak perlu mencari sepa GF saya selepas nie..saya serah pada jodoh. Jodoh kita tu akan datang sendiri. Dan saya percaya jodoh tu lebih baik lagi dari sebelum nie......tatzzzz alll.

No comments:

My Exclusive Diari