Saturday, December 6, 2008

” GOD SAVE ME ”

14 oktober 2008

Dah lama tak tulis diari dan hari nie masuk hari ke 5 saya tak tulis diari. Terlalu banyak perkara yng saya lakukan. Antaranya pegi sembahyang dan persekutuan dengan orang2 seiman dengan kita.

Memang semua ni saya tidak akan dapat semasa saya di semenanjung. Hanya di sabah ja saya berpeluang dapat berkumpul dengan anak2 Tuhan yang lain.

Memang seronok bila dapat bernyani di church semula.

Ini lah yang saya rindukan semasa di KL. Saya tahu saya penuh dengan dosa dan hina di hadapan mata Tuhan. Tapi Tuhan itu maha pengasih dan penyayang. Dia sentiasa mencari manusia yang berdosa supaya satu hari nanti manusia yang berdosa ini akan balik ke jalan yang benar sesuai dengan Firman Tuhan. Disebabkan saya berdosalah saya perlu datang ke gereja untuk persekutuan bersama2 anak2 Tuhan yang lain2. Tuhan sayang umatnya yang sedar tentang dosa yang ada dalam diri dan segera mengaku. Erm banyak jugak lah perancangan untuk Christmas bulan dec nie.

Tak sabar pulak rasanya. Hehehe….. ada camping muda mudi lagi. Caroling di gaya street n gerai jualan macam dulu antara semua gereja. Bestnya..tapi macam cepat pulak saya rasa tahun ni.macam baru jer Christmas, pas tu nak Xmas lagi 2 bulan dari sekarang.

Sekarang ni saya still sakit lagi. Siot tul lah tidak pernah saya sakit lama macam nie, sebelum nie saya susah sekali dapat sakit. Tapi sekarang ni senang2 jer kena serang sakit. 5 hari lagi genap sebulan saya sakit. Adui na....

Sekarang niat saya satu jak. Iaitu untuk menyucikan diri saya nie. Saya sedar diri saya penuh dengan dosa dan kesalahan yang syaa sering lakukan. Memang sukar. Tapi saya akan cuba sedikit demi sedikit. Cuma saya tidak dapat lakukan semua ni secara mendadak. Susah bangat. Tenangnya bila mendengar lagu2 gereja nie. Best sangat.. satu ketenangan saya dapat bila saya masuk ke gereja dan mendengar lagu2 church. Jangan biarkan diri ini dikuasai oleh kuasa2 kegelapan dan tipu muslihat syaitan.

Thanks GOD 4 everything..!!

Apa yang saya dapat selama nie saya sangat bersyukur sekali. Walaupun ada perasaan menyampah bila saya di sabah nie. Tapi disamping tu saya sangat happy bcoz dapat jumpa family saya, dpaat kongsi susah senang dengan family. Sekarang ni syaa perlukan seorang kawan sebagai tulang belakang saya untuk memberi saya semangat di saat saya jatuh,, saat saya ada masalah. Dan saya akan pastikan saya dapat seorang kawan tu. Dan saya akan berjanji akan jaga kawan saya tu. Sebab sekarang susah dapat kawan yang terbaik. Sekarang Helmi dah di sana. So dia dengan kehidupan dia sendiri. Tapi walaubagaimana pun saya still ingat dia. Tapi sekarang saya perlu kawan baik yang ada di sini. Bukan yang jauh. So saya dalam proses mencari kawan yang PERFECT. I don’t mean they must PERFECT 100%.. tapi kalau 60% pun ok lah tu. Sebab saya tahu takde orang yang perfect di dunia nie. Asalkan kawan tu sama minat,berpegetahuan, berpandangan jauh, kemas dari segi penampilan, ikhlas, tidak pelik, beriman ok lah tu. Ni just list kawan yang saya cari. Tapi kalau tidak pun, sya akan tgk ar..update dari masa ke semasa..hahahaha

Ok TQ all

No comments:

My Exclusive Diari