Thursday, September 25, 2008

My diari: 20 september 2008

20 september 2008

Dear: My friend Helmi,

Di dunia nie kita mempunyai 2 jenis kawan..

Kawan baik dan kawan biasa.dan di dalam perkataan kawan baik…ada 2 cabang..

Iaitu kawan baik yang palsu( mempunyai maksud yang tidak baik disebalik persahabatan) dan kawan baik yang benar ( sudah senang sama2,,menghargai persahabatan,tolong menolong antara satu sama lain dan mereka yang sanggup berkongsi masalah dalam setiap apa yang berlaku diantara kehidupan seharian )…..

Hubungan persahabatan yang benar akan terjadi bila IKHLAS berkawan…tidak semestinya mereka yang dah berkawan berpuluh2 tahun akan layak menjadi kawan baik sekiranya tidak jujur.

Dalam masa sejam setengah pun kalau kita JUJUR berkawan,IKHLAS, MENGHARGAI, SAYANG KAWAN semua itu bukan penghalang untuk menjadikan kita erat dalam persahabatan sebagai SAHABAT BAIK…

Dalam era yang moden dan canggih nie,,,bukan senang kita dapat kwan yang benar2 jujur berkawan dengan kita…so bila kita dapat kawan yang TERBAIK,hargailah friendship tersebut..PLIzzzzzz!!!!!!!

Kepada mereka yang mementingkan persahabatan,,saya percaya semua telah mengalami semua nie..i mean kawan makan kawan.

Ada jugak kawan yang mula2 je baik selepas beberapa bulan dah buat hal..

Memang susah untuk kita huraikan apakah maksud KAWAN BAIK,,mmg banyak huraian yang diberikan oleh mereka diluar sana untuk satu perkataan ini..tetapi tidak dapat dihuraikan dengan definisi yang TERRRRRRRbaik…fuhHhhh

Hanya mereka yang mengalami situasi mendapat kawan yang JUJUR sahaja mampu merasakan semua ini. Kita hanya mampu MERASAKAN perkataan “KAWAN TERBAIK” apabila terjadi pada diri kita. Tetapi tidak akan dapat kita huraikan dengan perkataan atau bicara.

So,,im so happy sebab semua tu terjadi pada diri saya yang dapat saya rasakan..tetapi tidak mampu saya Huraikan.

Erm...walaupun kawan TERBAIK tu pergi jauh,but saya sokong untuk masa depan dia.semoga U WILL SUCCESS IN UR STUDY K…tunaikan semua janji.

12.30 – 2.00pm 20 september 2008 ( jumpa Helmi )

11.40 – Helmi bertolak ke UK...... arghhhhhhhh

20 SEPT 2008-HELMI-U.K

GOOD LUCK.....TQ for everything ari tu!!!

Remember our friendship alwez………YeaHH

No comments: